Welcome To My Life..!!........

Free HTML Codes

` This Blog Menceritakan Semua Kisah Tentang AKU `...

Monday, April 20, 2015

hE lEave ME

Why you leave me alone ?
awak pergi lagi untuk 3 bulan .. Awak selalu tinggal saya biy .
Saya rindukan kehadiran awak agar mengindahkan hari2 saya .;
Tapi saya redha kalau ini adalah masa depan dan kerjaya awak ,

Awak tahu tak saya sayang awak sangat2 biy .
Kenapa kita perlu berpisah ? Biy .. Kalau sayang kenapa tak satukan jer kita 
agar kita tidak lagi berpisah ? Saya sayang awak and 
awak pun sayang saya . I trust you love me enough when
you cry at the time you want to leave . Why biy ?
Saya terharu sangat awak nangis untuk saya . Terima kasih sangat !

For you information , i love you so much and i really need you ..
You give me a strength , when i give up ..
We share pur love , we shre our problem ..
we create anything who will give any memories ...

and only we know and we doing this . Sayang , i wait you 3 month ,,
I hope when you come back , you will remeber our last time we meet .
You and me like an acting when we can't leave each other at this time
and i know that you love me so much ..

I pray to Allah , one day we gonna be married and you will be my husband ,,
I be your wife .. In shaa allah .. amin

Monday, April 13, 2015

Sebab hawa diciptakan ketika adam tidur

Dikatakan bahawa seorang laki-laki jika kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya.

Seandainya Hawa diciptakan dari Adam 'alaihissalam saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia akan membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa.

Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, dia melihat kematian ada dihadapannya, akan tetapi semakin bertambah sayang dan cintanya kepada anak yang dilahirkannya, bahkan dia akan menebusnya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu (jantung, hati nurani).

Oleh kerana itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Oleh karena itu Hawa diciptakan dari tempat yang nantinya akan berinteraksi dengannya. Sementara Adam diciptakan dari tanah, kerana dia akan berinteraksi dengan tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu.

Adapun seorang wanita, maka akan berinteraksi dengan perasaan, dengan hati. Dia akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang isteri yang penurut.

Kedokteran modern telah menetapkan bahawa seandainya bukan kerana tulang rusuk tersebut pastilah pukulan yang paling ringan yang diberikan kepada jantung akan menyebabkannya rosak dan menuju kepada kematian. Maka Allah menciptakan tulang rusuk tersebut untuk menjaga qalbu. Kemudian Dia menjadikannya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Oleh kerana itu, wajib bagi Hawa untuk berbangga kerana dia diciptakan dari tulang rusuk yang bengkok!!

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, sebagaimana yang dikabarkan oleh Nabi saw, jika seorang laki-laki berusaha meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.

Yang dimaksud dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam, janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu.

Sunday, April 12, 2015

Dear Diari :'(

Dear diari ,
ternyata aku salah pilih lagi ..dan pilihan aku untuk memilih biy

jadi pasangan hidup aku tak tepat ! sebab dia tak pernah hargai kehadiran
aku dalam hidup nya lagi . 

Dear diari ,  
kau tahu kan aku dah sayang sangat kat dia dan setia giler dengan dia .
tapi dia tak pernah nak hargai kesetiaan aku dan akhirnya menyakiti hatiku dengan
menyerah kalah dan angkat kaki dari kehidupan aku ..

Dear diari , 
aku selalu pesan dalam hati aku bahawa jangan pernah lukakan hati seorang
yang aku sayang dan aku dah tunaikan janji aku , aku tak pernah kecewakan dia
dengan sikap kanak-ii aku . Memang ! memang dia pernah beritahu aku yang dia 
tak pernah sukakn perangai kanak-ii aku , tapi . aku cuba berubah slowly
untuk dia ! agar dia belajar menyayangi aku dan menerima aku seadanya . Tapi aku salah anggap ! sebab dia tak pernah sedar dengan kehadiran aku . Tambah2 lagi dia boleh
persoalkan yang aku curang dengan dia . Aku sedih takde sape tau , semalaman aku tak lena ! Ingin sekali mencuba lelapkan mata , tapi kenangan lalu mengimbas kembali .

Dear diari ,
perlu ke aku tunggu dia untuk 3,4tahun lagi ? atau aku kahwin jer dengan sesape yang rasa ingin mengisterikan aku . Cinta ! tak pernah berikan aku kebahagiaan . Memang
aku tak pernah bahagia dengan orang yang aku cinta ! kehadiran mereka ibarat mimpi
indah dalam hidup aku , dia akan berterusan selagi aku tak pernah sedar dari mimpi itu
dan aku takkan tau siapa "dia" dalam kehidupan sebenar jika aku tak pernah ingin keluar dari angan-ii , Mungkin aku harus pergi dari hidup kau biy . Biar kau sedar nanti yang
kau sudah kehilangan aku , seseorag yang amat menyayangi mu dan terlalu mncintai mu .

Mungkin kau takkan nampak sekarang ! bila aku dah pergi kau akan tahu betapa berharganya aku dalam hidup kau , Berikan aku sedikit masa untuk lupakan dirimu dan aku akan pergi dari kehidupan mu . Maafkan segala kesalahan aku , halalkan makan minum ku , maafkan juga gurauan kasar dan gurauan yang menyakitkan hatimu kadangkala . Mungkin aku cuma bergurau dan ia telah meragut kepercayaan mu terhadapku , Aku cuma ingin kau tahu , aku sayang kau sangat2 dan izinkan aku pergi dari kehidupan mu . 

Wednesday, April 1, 2015

Rumah baru *

2015 ..
Segalanya berubah bila saya dan Ely dah discuss untuk datang PJ masa bulan 8 
2014 lagi , oleh sebab takde masa yang sesuai untuk datang KL , we stay 
at Kelantan sampai hujung tahun . So , bila da start bulan baru , kami
telah planning untuk pindah ke kL ,.. aku bersama Ely terus mengikut
kakak nya Emy untuk stay at her house at pj kat Jalan 222 ..

Bila dah sampai KL .. Seminggu kitorang rest and duduk jer dulu
sambil cari keje , pastu First day kitorang gi interview keje
Safeguard , tapi tak dapat ,haaha ape lah nasib . Then macam putus asa
sebab keje kat tempat lain jauh sangat , moreover kitorang takde
transport untuk bergerak . So ! kitorang terjumpa lha satu pasaraya
dekat rumah yang paling dekat iaitu Speedmart99 . Try mintak keje kat sana ,
dapat lah salah sorang jadi cashier , so aku memang surrender nak pergi keje
kat sana sebab banyak anjing woo ...

So , aku dan Ely discuss macam mana dengan kerja tuh , dalam tunggu kerja
tu panggil . Kak Shida plak tengah recommend kerja Reception kat aku !
So ape lagi ? aku on jer lha . Sebab keje opis .. Dah tentu2 aku kena
pakai baju kurung , skirt . Haaha like my dreaming before aku datang KL
nak berubah ke arah kebaikan , Masa gi interview , Terus aku dapat keje
haritu jugak ! then aku pom sambung lha kerja aku hari-ii . Tapi basic keje
rm900 jer ..Kalau nak pikirkan gaji yang aku dapat memang tak padan lha
dengan aku nak bayar rumah dan bilik sekaligus , makan lagi , pakai aku lagi ,
topap lagi . Hmm keje akuk senang jer , Jwab call dekat opis jer , Hmm

Ely belum dapat keje , Masa tu Kak yaya adew recommend keje kat dia ,
Gaji basic rm1300 ,pergh ! admin . tak susah pom keje , dapat interview then dia
dia pom terus dapat keje , tapi tanak keje plak . Semiggu kemudian balik tinggal aku ,
Oh sedihnya . huhu tapi nak wat camne . Aku ok ! yeah . aku oksebab aku dah besar . So , segala impian yang kami idamkan dari kampung tak tercapai jugak bila dia
dah pergi tinggal aku . Sekarang aku tengah pkir
mane nak pindah dan keje katner , gaji aku nak mampus ! aku memang tak cukup
makan . huhuhuuu sekian

Tuesday, March 31, 2015

My Little Sweet Sour Hubby -_-

*Hai ! my name is AHM .. hehe :) i am her boyfie ..

comel x caption tuh ? hmm .. cute ? oh no !

He is my little hubby or i just called him biy ..
Handsome x ? handsome x ? oh .. tak handsome tak senyum erk ? ohk lha .. huhuu , his don't like to give any smile to me or everyone .  so ? so we just see him like this . 

3 months he stay here , at Kajang . But we don't meet each other , just contact when he need me . hmm
Why he doing like this ? i think he so busy maybe , hm 
try to be a positive thinker . hehee 




biy .. Why u do this to me ? u make me hurt .but u don't realize it .
How could i tell you that i am very suffer with you now ? you make me
like never exist in your life . Why biy ? why u must doing like this to me ?
If you don't love me anymore . Just leave me ! but don't make me suffer biy . 
I love you and you know that , right ?

If you think this is fair to me and you . Let we see , wht will happen with
us after this ok . hmm

biy .. u know that i don't want someone others except you ! and do you think
that you are very handsome ? haaha thats why u must have a many girls , is it ?
if you think like that , i don't know what to do . But to me ! u always the right one
and you are very handsome in my world honey ,, i'm blind to see others . Because
my heart belong to you , stay with u , always with you forever and ever . hm :(

Roh org mati tidak akan kembali .

Soalan:
Ini kisah benar yang menimpa saya dan amat merunsingkan. Kami baru berkahwin dan masih berbulan madu, suami saya meninggal dunia kerana kemalangan jalan, saya reda. Dalam kesedihan saya bermimpi suami saya datang kepada saya seperti sebelum pemergiannya, kami gembira dan tidur bersama dengan bahagia. Selang beberapa malam di antara terlena dengan tidak, saya merasakan suami berada di samping saya, bermadu kasih dengan saya. Kemudian melarat sehingga saya benar-benar yakin, suami meniduri saya. Apakah sebe­narnya, apakah rohnya boleh balik melayan saya. Apa yang harus saya lakukan, saya benar-benar runsing sekarang.
.
Jawapan:
Saya sudah menjelaskan dalam beberapa soalan sebelum ini. Tetapi elok juga saya pertegaskan lagi bahawa, orang yang telah meninggal dunia, roh mereka berada dalam alam kubur hingga ke suatu masa yang terpulang kepada Allah menentukannya.
Ada yang diseksa dalam kubur dan ada yang berbahagia. Selepas itu mereka akan di tempatkan ke alam barzakh sehingga ke hari Kiamat.
Firman Allah (Al-Mukminuun:100)

“Agar aku berbuat amal yang saleh terhadap yang telah aku tinggalkan. sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah Perkataan yang diucapkannya saja. dan di hadapan mereka ada dinding sampal hari mereka dibangkitkan”.
Maksudnya selepas kematian mereka akan berada di alam barzakh (yang mereka akan tinggal tetap di dalamnya) sehingga pada hari mereka akan dibangkitkan semula
Dalam Tafsir Al-Qurtubi pada juzuk 18 halaman 56, dalam tafsiran ayat tersebut, bahawa selepas kematian, roh manusia masuk ke alam barzakh, mereka berada di dalamnya. Alam itu tertutup atau terdinding, tersekat daripada mereka kembali ke alam dunia hingga mereka kembali pada Hari Akhirat.
Ertinya, roh orang-orang yang mati, tidak boleh kembali ke alam dunia. Logiknya, kalau orang yang sudah mati, kembali seperti dalam bentuk yang saudari tanyakan tadi, maka mengapa orang yang mati dibunuh dengan zalim, diseksa musuh yang tidak berperikemanusiaan, dirogol dan sebagainya, mengapa mereka tidak balik semula untuk mencari orang yang menganiaya mereka dan membalas perbuatan kejam mereka?
Ini tidak pernah berlaku, kerana hakikatnya orang yang telah mati sudah berada di alam yang ‘terdinding’ dan tidak boleh kembali. Oleh itu persoalan yang ditanyakan tadi, dan hukum syaraknya ia bukan roh suami yang telah mati.
Ia bukan roh, bukan suami, besar kemungkinan ia adalah makhluk halus yang disebut sebagai Qareen. Qareen memang wujud, asalnya ia sebagai bayang-bayang, atau duplikasi daripada suami puan. Apabila suami telah kembali ke alam baqa’, maka makhluk tadi dengan izin Allah, dia boleh menyerupai sebagai suami untuk melakukan apa yang telah berlaku.
Oleh kerana ia bukan suami anda, tetapi makhluk halus, maka jangan sesekali melayaninya, jangan beri ruang kepadanya melakukan sesuatu yang tidak baik kepada anda, lindungilah diri anda dengan ayat-ayat al-Quran dan pesanan-pesanan daripada hadis-hadis Rasulullah. Antaranya banyak membaca dua surah terakhir daripada al-Quran, ayatul Kursi sebanyak yang mungkin, membaca Surah Al-Baqarah hingga akhir, atau membaca Khawateem Al-Baqarah (ayat 184, 185 dan 186).
Sebaik-baiknya sebelum tidur, saudari membaca 11 ayat dari Surah Al-Baqarah, iaitu ayat 1, 2, 3, 4, 5 dan 255, 256, 257 dan 284, 285 serta 286). Boleh juga membaca Surah Yaasin atau mana-mana surah, dengan memohon pertolongan Allah SWT agar perkara sebegini tidak berlaku lagi.
Wallahu a’lam
(Petikan dari ruangan bersama Dato’ Dr. Haron Din – Harakah 1-15 April 2007

Monday, March 30, 2015

My expression .. **

Biy ..
What i've try to told you before , its just like a dreaming ..
when i remember back !! it didn't meant i'd a happiness day .

biy ..
when i've told you everything about my life . about my
sadness , about my hopeless , it means you are everything to me .
But .. Why u didn't see what i've done ? why dear ?
you ignore me .. why ?

i don't know what to do now . Instead , i just think that our
relationship will be ending .. i don't know when it will happen ,
but my feeling told me that you will go away from me .

Do u want i make a video to you like i did it before ?
it means like a video you'd read before and it make you so 
sad right ? a reason why you promise me to give a happiness day right ?.
but i didn't see what you try to do and i just see you happy with your day
and day and day with ignore me enough , why i never see you like before who
always give me a smile when i cry , who always give me hand when i
wipe away my tears , who always give a strenght when i'd fall .
you are changed be ! like i always said " lets be fren till married "

i'm so regret to fallin love with you who never give me a happy day ,
but instead of . You are so cruel to do like this to me .
You are so cruel biy ! i hate you enough .. 

Sunday, March 29, 2015

unsatisfied about you AHM !**

Hai ! First of all . i just want to say .. I LOVE YOU .
three word that i can say for you and it will never end from my life . 
Biy .. i'm here for you and i will do anything for our relationship ,
and i hope you know that !

Biy . i want you to know that i am really lucky girl when you come to
my life , and you know that you are the one who make my life cheerful
again when so long am single and frust when my ex make me dissapointed
with his attitude . :)


biy . u know that  ..before this i really dissapointed with you when u 
told me that u never like my old style , OMG ! i'm so  sad when u told me 
like that . One more ! you know biy u always tell me that you very like
Maya Karin and she's the one who really like . I always remember that 
and you are so rude when u talk about it . Its make me very sad .

But , positively .. I don't take it seriously wokeh ! 
i always remember when u told me that your always right .
Why ? why u must be like that ? its just kidding  haa? no ! no ! no !
i don't think so . I just want you to know that you too really lucky when 
i fallin love with you . Because i am a loyalty ,right ? hahaa ..

Nevermind , i just think that all you said is a kidding . yeahh ! its kidding ..
Biy . u know that ? i am a suffer girl when i fallin love with you . You know why ?
because you never appreciated me . oh shit man ! why me ? why i fallin love
with you biy ? you know that you are nothing .. but i don't know what make me interesting
to know you so long .

28/8/14 we start our relationship . Rmember that ? I hope you still remember 
with it ohk baby ? hee .. I don't want to tell you nothing , but this page is only
want you to know what make me unsatisfied with YOU !!
first word that you said " family first " . yeah .. i know that even u don't tell me .
you know u make me feel everything so wrong with your word .
First kidding when i told u that your sister must going interview with her
school clothes and u know its just kidding ok , but you are so serious when i told you .
Oh so embrassing me when you mad me that time . I always remember this word from
start to end of our story , k .

Second word that you always said to me " yunk , please don't too village to wear a bawal
everywhere , i just want you to be a fashionista ! everywhere . " oh .. shit !
its very make me feel so so so unappreciated at this time .  You know biy when you tell
me ? it when we at hometown ,, so what you think i really use to wear in kampung ? 
everyday i need to wear a shawl ? a dress even it just go to PASAR ?
oh no ..very shameless ..

Don't you know biy that a girl is very like a fashion ,. even without asked me like that .
But u must see a situation when , where to use the clothes .. Even jjust go 
to pasar u must wear a shawl and a dress like a KL city , oh god ! i think its so
fanatic . urr not me lhaaa !!

A many word from you make me so dissapointed . I hope u change it later biy .
Thirdly , i want you know biy why u want i be yours if you never care about me ?
Why i tell you like that ? oh . Of course i will tell you like that because u and me
kurang berkomunikasi ,is it ? so where is you " love " ? your " care " and your 
" attention " ? where??? like this you called love ? i don't know what to do .
Why and how u can tell me about love when u never appreciated me in your life .

Now , we at KL . i at PJ and you at KAJANG . so , i at KL .. and you know that ?
i wear a clothes like KL city and at the same time we meet and i know you are really happy when you see me like this . And i'm so happy too .. :'(
But , i never know why you just see my outside . My style . My face , but never
see my little heart who really love and really care about yours ., 

i don't know how long we will stay a couple . but i really so hurt with you biy .
Even i'd really love you now . :'(

Thursday, March 26, 2015

T_T

Semalam ! kita gado lagi .. waaa best ke gado biy ? hmm ..
Kadang-II saya ta faham dengan kita .. Kat dalam fon pom ta banyak
cakap .. Kat luar awk plak tanak cakap . Hehee , macam main game
plak ! hmm . Semalam saya rindu awak sangat . Cakap dengan awak
plak dah macam cakap dengan tunggul kayu , tah pape tak layan saya 
pom . gerammmmm jer !! ee ,, wht happen to you biy ?
apa yang dibuatnya pom aku tak tahu .. Asyik diam jer kalau
call . SMS lak suka menghilang . kjap takde kjap adew da macam
chipsmore . Hmm ,,

Biy .. u know that ? kadang-ii saya terasa sangat dengan awak !
kita memang pasangan yang tak banyak cakap cam pasangan2 lain ,
tak banyak luang masa bersama , tak banyak bergurau senda .
But u know why ?? because you and me are EGO !
u know that ? so .. I hope you and me can change each other .
But ! if you can't change ,, just wait and see what will happen with
our relationship . Hmm 

biy .. Adew 2 orang member abang nak datang mintak saya . Budak tu
memakai serban dan berkopiah , Handsome biy . hehee camnie biy .. ekeke

handsome tak biy ? hehehe ...
Pape jer lha !! ekeke :)

Wednesday, March 25, 2015

Actually saya tak tahu nak buat apa lagi biy !
da 2 orang nak datang mntak saya sekarang . Saya blur ,
konpius tahap dewa dah ! saya sayang awak sorang jer biy . 
Camne saya nak terima lamaran diorang . ?

Biy . i need ur proof to make i trust you that you will
be my husband later . i really confused with that feeling !
i don't know why they are coming when we are together .
Maybe nie satu ujian untuk kuatkan lagi hubungan kita .
So , no matter what happen i will wait you ! 

Tapi . kalau satu hari nanti awak terpaksa tinggal saya
atas sebab-II tertentu atau penyakit dan kekurangan saya .
Ohk ! saya terima dengan hati terbuka . _-

Sunday, March 22, 2015

" Kebahagiaan dan kejujuran itu adalah kunci
sebuah kesetiaan , Tapi tak semestinya Cinta
itu harus bersatu di akhir cerita cinta .. "

biy .. ingat tak ayat nie ? hehee .. Nanti biy kena
ingat tau ayat nie ! saya nak biy pegang kata-II nie cayang ..

Biy .. kalau lha cinta kita boleh berakhir
macam pengakhiran sebuah drama cinta .. Dan dengan 
bahagianya kehidupan itu berlalu , ..
Alangkah indahnya dunia yang ku rasa . hehee ..

jiwang tak ? jiwang tak ? Tak ? oO.. yela-II ...

biy , saya nampak awak berubah dua tiga hari nie ..
awak da makin baik dengan saya .. awak dah
makin banyak luang masa utk text saya . Saya happy sangat !
and saya nak awak tahu ! saya nak awak yang macam sekarang !
forever ,, Tolong jangan berubah lagi .. T_T ..

Thursday, March 19, 2015

kisah cinta kita

MENGIMBAU KEMBALI .....

Sejak pertama kali aku melihatmu , di taman medan Machang 
bersebelahan pejabat poslaju bersama marxpex a.k.a Norizuan .
Fikiran ku menjadi tak tentu arah ! aku tak tahu kenapa tiba-II
Perasaan itu muncul . Saat itu kau memakai baju berwarna hitam 
atau dark blue ( tak pasti ) heheh ...

Pada waktu tu kita berempat ditemani adikku joyah ! berjanji untuk 
bertemu setelah lama berkenalan dalam WECHAT ! . Saat tu kami dah kenal
Marxpex a.k.a Norizuan terlebih dahulu . Dalam perkenalan tersebut , 
aku juga mengenali kawan-II terdekat mu iaitu Be ade , bemat ,
Bepul , Besaa MFIJ , Bedauh , dan sewaktu dengannya . 

Perkenalan kita yang bermula dari grup wechat yang di invite oleh Marxpex
sebab kami ( aku dan adek aku joyah ) pura-ii bergaduh dalam wechat menjadi viral pada marxpex dan teman-ii nya , dan pada saat itu kita berdua bergaduh besar sebab awak 
telah menyakitkan hati saya . 

Selepas kejadian pergaduhan itu saya telah banyak kali block awak , tapi
ia juga telah menjadi viral tentang kita dalam group tersebut sehinggakan 
member awak MFIJ a.k.a abesaaa telah pm ( private msg ) sy dan telah screenshot
sms awak hantar dekat dia yang berbunyi begini " sa .. mung tahu kea aku benci nok
gi taman mache tuh ! tapi demi ira .. aku gi jugok " . Dalam pada masa yang sama ,
saya tak pernah percayakan kata-ii awak dan member awak dan terus abaikan sms tersebut . Tapi , saya plak ditegur oleh be ade utk unblock awak balik! sebab terlalu bosan dengan mereka . Saya terus unblock awak , lama-kelamaan handphone saya rosak .

Sekian lama tak main wechat , saya online facebook jer di tempat kerja . Tapi dalam facebook saya lah stalker berjaya bila dapat jumpa semua facebook mereka dan ADD semua sebagai member . Tapi , dalam saya bermain facebook ! awak plak datang pm saya untuk meminta maaf tentang perkara lalu . Dengan hati yang ikhlas dan kool ,
awak saya maafkan . Awak terus buat muka tak malu mintak nom fon saya , tapi saya tak bagi haha .. padan muka awak kan ? Then , saya tengok awak tinggal nom fon kat sana . Saya pun tatau kenapa tangan saya gatal sangat nak sms awak ! 

After this , terciptalah satu persahabatan yang tak pernah dijangka . Awak selalu contact saya dan kita jadi sahabat baik ! lama-kelamaan persahabatan itu bertukar menjadi sebuah percintaan . Dari 28-8-14 terciptalah sebuah hubungan cinta yang tidk pernah dijangka akan terjadi antara kita kerana sebuah pergaduhan besar daalm wechat 
last-ii jadi couple !

Awak tahu tak masa tuh sebenarnya saya benci giler dekat awak ! betullah orang-ii cakap . Bila terlalu bencikan seseorang tu , perasaan tu akan bertukar jadi sayang serta merta . Tapi , nie semua rancangan Allah . so , apa-ii pun kita kena bersyukur sebab diberi peluang mengenali antara satu sama lain kan ?

One day ! saya nak sangat awak baca kisah-ii nie . tapi ..bila awak dah baca blog nie . Mungkin saya dah tiada dalam kehidupan awak kan ? sebab saya ingat , kalau boleh nak suruh awak baca semua nie bila saya dah tiada . Mungkin awak akan lebih menghargai saya nanti . betul x ? hehe .. sedih ? redha kan lah ..Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya .. dan Allah berfirman : “Kullu Nafsin Dzaiqotul Maut” (21:35)-Setiap yang bernyawa pasti akan menemui mati-

Allah SWT berfirman: "Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan. " (QS. Al-Imran:185)
Awak ! terima kasih buat saya rasa happy sangat .. saya bukan hape ,
sebenarnya saya nak rasa macam awak ada dalam kehidupan saya
even kita berjauhan , memang awak busy and i know that .. Tapi ,
awak tahu tak bila awk abaikan saya .. nanti saya teringat dekat ex saya .
Saya tanak lagi ada perasaan tu . saya sayang awak , so saya nak
awak jer dalam hati saya and no more others here [---->>> animasi-bergerak-hati-dengan-wajah-0090 ....

Awak .. tahu tak yang awak adalah orang paling special dalam hidup saya !
ingat lagi tak kata-II yang saya bagi kat awak tu ? hmm .. semua lahir
dari hati saya tau . Ntah awak baca ke tak ! hope awak simpan semua
tu elok-II ye biiy , sebab nanti kalau saya dah takde , saya nak awak baca
balik semua tuh dan cinta saya pada awak bukan sia-II .. kita da janji 
kan nak kahwin , nak bina mahligai terindah . In shaa allah :) Moga-II
doa kita di makbulkan .. amin :)




moga-II cinta kita akan berakhir dengan perkahwinan 
dan restu kedua ibu-bapa :) ..


biy ..biy tahu tak ! saya suka tengok awak senyum dan senyuman itu lah yang membangkitkan saya dari sakit yang saya alami . Kadang-ii saya rasa kuat sangat
sebab ada orang sayang saya , saya tabah dan redha . Kadan-ii saya lemah ,
rasa maacam nak bunuh diri , tapi bila saya sedar masih ramai yang sayang saya ,
bila saya sedar ianya hanya sebuah ujian untuk saya jadi lebih kuat , saya batalkan
niat tersebut . Tapi saya dah pernah cuba makan ubat tidur overdose banyak kali biy ..
Saya makan tiap kali gaduh ngan awak ! dan bila sedar saya rasa macam awak selalu ada ngan saya . Dunia saya begitu indah bila hidup dalam dunia yang penuh kepura-puraan .
Sedapkan hati tiap kali gado ! tapi awak tak pernah pun tahu kondisi saya . Bila
gado mesti awak diam kan ? maybe awak ingat saya ok jer . Tapi xpe , saya masih adew lagi untuk hari-ii yang mendatang ...saya harap awak tak jadi macam kisah saya dalam video nihh . hmm -_- ..
Lastly i just want to say that i love you so much !
tapi , cinta kita tak perlu dekat . just cinta dari jauh dan dekatkan diri dengan Allah ..
in shaa allah , Allah permudahkan segalanya utk kita cyg , aminn :)



No title !

Today . kita dah berbaik ! sweet sangat kita kan biy ? asyik gado jer ..
Then , berbaik ! terima kasih sebab " minta maaf " .. dah lama saya tunggu
awak minta maaf sayang .. 
i miss you so much biy !
even kita tak dapat jumpe kat dunia nyata ..
in shaa allah ! semoga kita akan berjumpa di syurga . aminn


read this ! ohk .. hehee sy cintakan awak bukan sebab apa-II ,
tapi sebab awak terima saya seadanya dan
saya selesa dengan awak ! ;)

i love you :)

saya sunyi bila awak tak text saya . :'(

Wednesday, March 18, 2015

Tentang kita ..






" KAMU adalah apa yang selalu AKU tulis ,
Tapi AKU adalah apa yang tak pernah KAMU baca ! "

It just for you my little hubby .. ALI HAYYAT NOHDR MOHD RAMLI ..
Biy .kite selalu gado kan ? tak sama macam pasangan lain , awak
jarang spend time utk saya , yeah ! saya faham . Maybe awak
terlalu busy dengan kerja or terlalu busy utk buat kerja lain sampai
awak mengabaikan saya . 

It's ok ! nevermind honey .. i will try understand you .. Kita kan
da janji yang kita nak hidup bersama :) Hingga ke syurga . In shaa allah ..

Biy.. I will always write this for you everyday .. i don't care what other said
about us .. but , i just want to say .. u are the last one i have ,,
No matter what happens , i will never leave you ..i know u read my 
old blog and it will hurt u , right ? Sorry , i just express my feeling ..
Biy tau kan saya dah takde sape-II nak luahkan perasaan selain blog nih ?

One day ! saya akan bagi biy url blog nih utk biy baca all about me !
Tunggu bila saya dah tiada nanti ,. wasiat nih nanti saya akan bagi akak 
utk pegang sume acc wechat , whatsapp, instagram , blog , facebook , 
tagged , and etc about me ..

Biy .. i want u know that i love you so much .. kita akan lebih kenal 
bila kita banyak spend time together ,right ? so .. what do you think about me ?
Saya pendiam sangat kan ? tapi . saya je tahu betapa happy nya saya dapat
jumpa awak biy !!! i don't know what to say .. but i don't have anyone else
except you . Maybe awak tak pernah pikir yang saya akan setia sampai
macam nie sekali kat awak kan cyg ? it's ok .. awak boleh pikir apa yang awak nak !
but i just want you be mine one day even it just my dream , Thanks for everything ..
and Thanks for coming .. :)



Tuesday, March 17, 2015

Married


" i believe in love after marriage "
yes ! i've got it .. ira rasa macam nak couple lepas kahwin jer !
tanak cintan cintun lagi . Tanak sakit hati dan terluka lagi ..
what i need to do is let him go ...i don't want to trust another anymore ..
because i think they are liar and never serious with relationship
when couple only .

I just want to say that i need a love after marriage
and i will accept who they are .. ! and after this , i will never
trust them ( boy ) anymore . I think they are just want a love !
but never thinking about a marriage . so ! just let him go and find 
another who want a marriage only . Who are very serious in relationship
is who asked about married when they know us . :)

Friday, March 13, 2015

Try to be a single

Yesterday , biy contact cakap takde kredit . saya pun buat-II merajuk ler .
Sempat tanye dia kenapa tak contact je ? Buat request kew !
dia bole plak cakap " awak kan takde kredit , kalau request pom 
bukan bagi " at least saya ade kredit maxis , bukan takde langsung .
Alasan jer tu , biase lha kan bila orang dah jemu ngan kita . Hmm
Saya mencelah lagi " kenapa tak selalu contact saya ? " berbagai
alasan yang tak berapa nak bole percaya dan tak kukuh untuk dijelaskan .
Boleh plak dia cakap sebab dia tak suka pegang fon ! ohk saya terima .
Saya tanye lagi kenapa couple kalau tanak contact ? terus diam . Saya 
tak tahu apa alasan dia untuk tidak contact saya , tapi saya pernah tahu
yang dia memang tak suka call and message .. takkan lha semua benda
dia nak diam jer , kalau saya mati ke hape dia tak tahu lha kan ?

 by the way saya wat bodoh jer dengan alasan dia tuh , tah pape
lha ! nak couple tapi tanak care buat ape ? kan ? hmm ,. saya just cakap
yang saya sayang dia and nak tengok reaksi dia camne tapi dia tetap
cool, rileks jer , tak pe lha .. i try to give him any space .. maybe 
dia tak perlukan cinta kot dalam diri dia . So , saya ingat nak undurkan
diri jer ,, sebab buat apa nak couple dengan orang yang tanak
amek kisah tentang kita ? i means mati ke hidup ke saya dia tak pernah
pun nak ambil peduli ! i know that he is a loyalty . but i don't want 
a man like him .. Langsung tak gentleman . Tak caring , tak loving ..

I don't know what a woman want from a man ! but i just want to said
that i need a ' LOVE " only " love " .. a caring man , a loving man ,.
not like him right now . 

So , now i think ..better , i be a single girl because i don't want 
someone like him and i think they are same .. 

Sebelum nie bole jer hidup single , insyaallah .. sekarang pom bole sebab
Allah lebih tahu akan segala-II nya yang dirancang , Percayalah pada ALLAH
kerana Dia adalah sebaik-ii Perancang . Aku berserah segalanya pada takdir ya Allah.
Jika dia bukan jodohku , tapi jika dia jodohku satukanlah kami :)

When i was 5 years old !

Ia nya bermula bila saya berumur 5 tahun . Masa tuh saya baru balik dari
Kl , sebab setelah ayah meninggal dunia keluarga kami berpecah . Sebab
saudara mara taknak bagi depression dekat Mak yang baru melahirkan
adik saya yang baru 7 hari dilahirkan . Masa tuh saya sakit teruk akibat mogok
tanak makan dekat rumah abang di KL .
Abang hantar saya balik sebab dah tak tahan nak jaga saya yang keras kepala  , tak dengar cakap , tapi tak pernah melawan . Thats my attitude when i was a young girl ,
biasalh budak-II kan ? Hehee . 

Nak dijadikan cerita ,. kami semua berjumpa kembali setelah lama berpisah .
Ada sebuah kisah yang menyayat hati berlaku dalam hidup saya sampaikan
diri saya diabaikan keluarga sebab tak pernah percaya akan cerita saya . WHY ?
Why my family don't trust me ? It just because i am a younger girl at this time ?
its just because i am 5 years old , what i try to say is lied ? Why do you think
that i am lying girl ? I don't know what to do at this time . I'm so depressed !
So that , i try to learn what a little boy doing . Like play guitar , playing football ,
jadi guru silat :) hehee . whatever ! 

Time nih ! aku da besar .. So , aku keras kepala ..memang aku keras kepala !
sebab , dari kecik takde orang percayakan aku . kenapa ? sebab aku budak
kecik kan . hak3 ..  kejam aku diperlakukan sebegitu bukan ?


Aku belajar apa yang lelaki buat ! dan aku belajar membenci insan bernama
lelaki . sebab ? hahah .. sebab kebabian itukah .  maybe

Thursday, March 12, 2015

alone ! *




i feel like i don't have nothing here !
why you make me like this ?
what do you do if you know i'm gonna die ?
i'm so depressed ,,!!
i'm alone when you leave me ! why are you do this to me ?
don't you think what will i do when
you go ? you are so cruel when you
do this to me . Where is your promise ?
you make my tears fall again .
I just wanna you to stay here and
wipe away my tears .
i don't think that you will be the same thing
with others who hurt me before .

the human -'

saya tak tahu dah nak cakap hape ntah ! 
but i just want to said that a human 
is a faster to be changed ,

kenapa begitu cepat engkau berubah ?
Meninggalkan ku sendiri , tanpa memikirkan bahawa
aku terlalu memerlukan mu . Kau datang membawa
kisah cinta yang manis .. Tapi , kau pergi
meninggalkan berjuta kesan luka di hati . 

Kau membuat ku terluka dengan sikap mu !
Janji mu manis .. Sungguh manis sayang !
pernah aku cuba membuat kau sebagai
mimpi , kehadiran mu hanya manis di dalam
mimpi indah . Tapi , itu hanya igauan . Akhirnya
kau sama dengan yang lain . Kau memang kejam !

Kejam meninggalkan ku sendiri di saat
sepi kian melanda hidupku , Kau biarkan
aku sendiri terapung-II di awang-awangan .
Aku seperti layang-II terputus tali , 
kehilangan tempat bergantung . Tapi , kau pergi
entah kemana . 

Datang nya dikau di saat kemanisan hidup mula
menguasai diriku , tapi kau datang mengeruhkan kembali
kehidupan yang bakal bersinar . Kenapa harus ada 
orang sekejam kalian di dunia ini ?

Sungguh mudah engkau mempermainkan perasaan
yang sedang hangat membakar dalam dada ku ,
Seolah-olah kau tak pernah hadir mengindahkan
hari-II ku . Mulai hari nie , aku akan cuba lupakn
kau sayang . LEt bygone be bygone .
I know i can do it and i try it better ,

Walaupun kau masih tetap ada dalam hidupku ,
i just want to go far away from you and i will try to forget
you and all about you " b " ...
even we are still couple , but i know . you are changed !
and i will go from u . Just do what you do !
and ignored me .. thank you :)

i hope u'll realize how much you're
hurting me some day .. :'(

i just want to say that i like to being
alone . people only make me feel like s.h.i.t !!!

i just want to said that 
" this will be the last time " -_-

Tuesday, March 10, 2015

Date ! Date ! Date ..

Hikhikkk . malu nak cakap dapat jumpa biy pada hari sabtu 28 feb 2015 .
Kitorang g jejalan dekat I-City s.alam . Time tuh dengan biy jer ,
Rindu giler kat biy time tuh . Tapi .. biy biase-II jer no wonder lha ira pom ta kisah . huk3..
Time kitorang g jejalan dekat i-city aku happy giler kot time tuh sebab da
lama sangat dah tak jumpa dia . Tapi , ira tengok dia macam pelik jer tengok aku .
Dia macam dah malu-II kat ira , ira pom tak tahu kenapa , Tpi yang penting
ira sayang giler dekat biy sorang jer hik3 ..



Time tuh biy botak . hik3 .. So ira panggil lha biy botak .. ekekee
biy time kaseh spend time together ! i love you so muchh ! 

ayat FRUST ! :)

Maafkan Aku !
Kiranya benar takdir cinta kita
cuma setakat ini ,,,
maaf ku pohon darimu sayang ...
dari detik pertama perkenalan
hingga saat perpisahan ..
Maaf ku tak berdaya ..
menjadi seperti yang kamu inginkan
aku cuma aku !!
aku bukan insan sempurna ...
Maaf ku tak bisa
melupakan dirimu ..
wajahmu, bait tuturmu
segala yang ada padamu ..
akan sentiasa di kalbuku..
Andai tiba saatnya
kamu temui pengantiku
akan ku titipkan doa
moga kamu bahagia disampingnya 

Buat kekasih ku :)

Kekasih...

Sejak pertama kali ku mengenali dirimu
Betapa di antara kita ada sesuatu dan aura
Yang mengikatkan hati kita berdua
Dalam diam-diam dan tanpa kita sedari
Kita saling jatuh hati

Kekasih...

Setiap kali senda gurauan mu menyentak hatiku
Buat ku termalu sendiri
Ku cuba menggelakkan diri dari mu kasih
Namun ku tak mampu 
Semakin aku menjauhkan diri
Semakin kau hampir 
Mengetuk pintu hati ku
Lalu kau kunci hati ku hanya untuk mu
Adakah telah tersurat kau dihadirkan untukku ?

Kekasih ...

Memandang mu buat hati ku berdebar-debar
Di selubungi perasaan rindu yang membara
Hari-hari ku penuhi dengan menyebut nama mu
Tanpa rasa jemu dan bosan
Sampai bilakah ianya berakhir ?

Kita menyebarkan rasa rindu dan kasih
Melalui halunan lagu-lagu merdu
Di sebalik lirik-lirik syahdu menyentuh perasaan
Hanya kita yang faham apa yang tersirat

Kekasih...

Andai kau tahu betapa aku merinduimu
Kini pun aku merinduimu
Setiap detik lambatnya masa berlalu
Untuk ku bersama mu
Walaupun kita bersama sekadar di alam maya
Terasa diriku berada dekat dengan mu

Kau mengisi kekosongan hati ku
Dengan limpahan kasih sayang mu 
Hanya aku yang merasai dan merasakan
Begitu jua perasaan ku kepada mu kasih
Tiada akan padam dan kekal untuk selamanya
Hingga kita disatukan dengan lafaz ijab kabul
Moga kasih sayang dan cinta kita ini
Berpanjangan dengan restu daripada Tuhan yang Esa
Amin ...