Welcome To My Life..!!........

Free HTML Codes

` This Blog Menceritakan Semua Kisah Tentang AKU `...

Wednesday, April 1, 2015

Rumah baru *

2015 ..
Segalanya berubah bila saya dan Ely dah discuss untuk datang PJ masa bulan 8 
2014 lagi , oleh sebab takde masa yang sesuai untuk datang KL , we stay 
at Kelantan sampai hujung tahun . So , bila da start bulan baru , kami
telah planning untuk pindah ke kL ,.. aku bersama Ely terus mengikut
kakak nya Emy untuk stay at her house at pj kat Jalan 222 ..

Bila dah sampai KL .. Seminggu kitorang rest and duduk jer dulu
sambil cari keje , pastu First day kitorang gi interview keje
Safeguard , tapi tak dapat ,haaha ape lah nasib . Then macam putus asa
sebab keje kat tempat lain jauh sangat , moreover kitorang takde
transport untuk bergerak . So ! kitorang terjumpa lha satu pasaraya
dekat rumah yang paling dekat iaitu Speedmart99 . Try mintak keje kat sana ,
dapat lah salah sorang jadi cashier , so aku memang surrender nak pergi keje
kat sana sebab banyak anjing woo ...

So , aku dan Ely discuss macam mana dengan kerja tuh , dalam tunggu kerja
tu panggil . Kak Shida plak tengah recommend kerja Reception kat aku !
So ape lagi ? aku on jer lha . Sebab keje opis .. Dah tentu2 aku kena
pakai baju kurung , skirt . Haaha like my dreaming before aku datang KL
nak berubah ke arah kebaikan , Masa gi interview , Terus aku dapat keje
haritu jugak ! then aku pom sambung lha kerja aku hari-ii . Tapi basic keje
rm900 jer ..Kalau nak pikirkan gaji yang aku dapat memang tak padan lha
dengan aku nak bayar rumah dan bilik sekaligus , makan lagi , pakai aku lagi ,
topap lagi . Hmm keje akuk senang jer , Jwab call dekat opis jer , Hmm

Ely belum dapat keje , Masa tu Kak yaya adew recommend keje kat dia ,
Gaji basic rm1300 ,pergh ! admin . tak susah pom keje , dapat interview then dia
dia pom terus dapat keje , tapi tanak keje plak . Semiggu kemudian balik tinggal aku ,
Oh sedihnya . huhu tapi nak wat camne . Aku ok ! yeah . aku oksebab aku dah besar . So , segala impian yang kami idamkan dari kampung tak tercapai jugak bila dia
dah pergi tinggal aku . Sekarang aku tengah pkir
mane nak pindah dan keje katner , gaji aku nak mampus ! aku memang tak cukup
makan . huhuhuuu sekian

No comments:

Post a Comment