Welcome To My Life..!!........

Free HTML Codes

` This Blog Menceritakan Semua Kisah Tentang AKU `...

Sunday, January 25, 2015

Ubat steroid '

Haii ! entry kali nih pasal steroid . Mesti korang pernah dengar kan tentang steroid ? Steroid nih biasa digunakan dalam ubat2 ,krim , supplement dan macam lagi . Heehee :) Kali nih saya rasa nak share pasal ubat yang saya makan . MTX atau nama panjangnya methotrexate tab .Maybe ubat nih akan diberi oleh patient2 psoriasis yang teruk macam saya . Kebiasaannya , patient psoriasis akan diberi ubat2 yang mengandungi steroid , saya pun tak tahu kenapa . Lama2 tubuh akan lemah , rasa macam melayang2 di angkasa lepas . hehe ,Kebanyakan nya patient psoriasis macam saya akan diberi berbagai jenis ubat- ubatan dan krim sperti hydrocortisone, betamethasone, clobetasol, triamcinolone, momethasone , clobetasone, dsb. Sebagai contoh, jenama Daktacort yang dijual mengandungi hydrocortisone. Ubat makan pula terdiri daripada antihistamine , chlorpheniramine , loratadine , cetirizine , dan banyak lagi . Sepatutnya kita tak digalakkan mengambil steroid . Sebab kesan2 yang akan datang kita tak tahu kan ? so ,kalau boleh elakkan jer ambil ubat hospital . Lebih baik makan ubat tradisional . ape lg erk aku nak bagitahu ? hmm .. Sokey lha , jumpe lg !!! tataaaa .. insylh entry akan datang nanti saya akan upload gambar2 ubat k .

No comments:

Post a Comment